PPPoE w Ubuntu - konfiguracja

PPPoE w Ubuntu - konfiguracja

Bardzo prosta :) Nie musimy dociągać żadnych dodatkowych plików (nie wiem jak jest w innych dystrybucjach Linuksa, ale z tego co słyszałem i czytałem bywa różnie). W terminalu wpisujemy “sudo pppoeconf”, podajemy swoje hasło administratora i oczom naszym ukazuje się konfigurator. Domyślnie zaznaczona jest pozycja “yes”, więc nie pozostaje nic innego, jak kliknąć “Enter”. Czekamy chwilkę i pokazuje się pole, w którym wpisujemy naszą nazwę użytkownika nadaną przez dostawcę.
Po wpisaniu nazwy ponownie klikamy “Enter” i w podobnym polu wpisujemy nasze hasło – i znowu “Enter”. Później konfigurator zadaje różne pytania, na które bez wahania można odpowiedzieć twierdząco, czyli po kolei klikać “Enter”. Kiedy okienko konfiguratora zniknie, połączenie jest (a przynajmniej powinno być) już aktywne.

Wpisujemy polecenie
PPPoE Ubuntu
Potwierdzamy klikając “Enter”
PPPoE Ubuntu

Czekamy kilka sekund
PPPoE Ubuntu

Wpisujemy nazwę użytkownika
PPPoE Ubuntu

następnie hasło i do samego końca klikamy “Yes”, aż okno konfiguratora się zamknie, a w terminalu pojawi się krótka informacja o załadowanym PPPoE. Internet działa :) Powodzenia

41
Rozwiń temat dodając coś od siebie :)

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
n.t.
n.t.

a jak to dodac do autostartu???

szuman
szuman

samo sie dodaje w chwili skonfigurowania

xadero
xadero

Pod windowsem śmiga mtnet tak sie składa ze tez mam ubuntu robie tak jak opisałeś połączenie mam ale w przeglądarce nieczego nie otworze co robic??

szuman
szuman

poczekaj z 10 minut, bo mam podobnie, kiedy przłączam sie miedzy systemami. Gdy przelaczam sie na Ubuntu, to musze troche odczekac, zanim net sie pozbiera, podobnie jest, gdy posiedze chwile na Ubuntu, a pozniej uruchomie Windowsa – tez przez kilka, kilkanscie minut nie dziala mimo udanego łączenia

ubuntu 6-12
ubuntu 6-12

No pięknie, wczoraj przeszukałem pół sieci a tu opisane łopatologicznie. Znalazłem jakiś angielskojęzyczny opis i ustawiłem połączenie.

Wiedźma
Wiedźma

Kurde… u mnei to nie działa, niby wszystko idzie ok, ale połączenia nie uzyskuję… :/

szuman
szuman

a wczesniej nie grzebałas nic w ustwieniach eth0 itp?

Wiedźma
Wiedźma

No dobra, okazało sie, ze z niewiadomych przyczyn musze odpalać neta jak starego malucha – wielokrotnie, aż załapie… ech… nie wiem, czemu sie tak dzieje… NIby jest w autostarcie, ale sam nie startuje, muszę do w konsoli z 15 razy uruchomic i za którymś tam razem łapie… :]

szuman
szuman

pozostaje mieć nadzieję, że rp-pppoe zostanie w końcu dopracowany.
Znalazłem takie coś: http://lists.pld-linux.org/mailman/pipermail/pld-users-pl/2006-February/058791.html. Brzmi ciekawie, zamierzam to sprawdzić. Może to jest recepta na problemy z łączeniem i zrywaniem połączenia?

Wiedźma
Wiedźma

Dzięki, ja się na tym nie znam za bałdzo, ale pokaże mojemu “Mistrzowi” ;)
p.s. dziś net odpalił mi juz za 4 razem :D

pietro
pietro

zaloze sie ze macie problemy z pppoe w ubuntu nowszych niz draper drake (czyli 6.06). Bo ja juz testowalem wszystkie ubunciaki i powiem tyle ze od wersji 6.10 pppoe nie dziala jak powinno :] ostatnia wersja w ktorej pppoe odpala jak bmw a nie jak maluch ( usmiech dla Wiedzmy :P ) jest 6.06 ;) sprawdzcie sami jesli sie wam chce instalowac od nowa :D

Artur
Artur

net chodzi jak BMW.
a to nowa wersja ubuntu.

Marcin
Marcin

Po uruchomieniu sudo pppoeconf:
I found 1 ethernet device
eth0

Kiedy odpowiem Tak zeby skanowac

wychodzi mi błąd NOT CONNECTED …. Concentrator of your provider did not respond :/:/:/

Czy karta sieciowa eth0 musi byc wczesniej jakos specjalnie skonfigurowana?
Co robic w przypadku takiego blędu?

szuman
szuman

jeśli nie jest to żadna kosmiczna (bardzo nietypowa) karta, to system sam sobie ją skonfiguruje. W ustawieniach sieci nic nie kombinowałeś wcześniej? Jeśli masz dynamiczny adres sieciowy (DHCP) to ustaw tak we właściwościach eth0, jeśli stały, to wpisz go.

piotr
piotr

mam problem z konfiguracja neta w ubuntu 6.12pl, i co najdziwniejsze karta sieciow zintegrowana pozwal na placzenie z netem a katra realtek Rtl 8139 jest wykryta ale nie moge sie polaczyc z netem, a przez zintegrowana lacze sie ale wyskakuje mi komunikat ze mam zly adres Mac, jak to zmienic :/

Krzysztof
Krzysztof

To oczywiście działa bardzo dobrze ale miałem wypadek ,że powyłączeniu komp tego nie pamiętał i musiałem jeszcze raz .

Krzysztof
Krzysztof

Czy może powodem jest to ,że mam wymienne dyski??????.
Pozdrawiam.

Krzysztof
Krzysztof

Trzeba aktywować interfejs przez wejście w “Sieć” a potem wpisać to co podał Gospodarz na początku i moment odczekać.

Michał

Mega mistrz wszystko działa jak się masz :)
Wielkie dzięki.

kogOOt
kogOOt

no i prosze tyle tego szukalem a tu jak znalazl :) dzieki dzieki :)

Gutsy
Gutsy

no i działa!!! łatwiej niż na winzgrozie :D

Dominik
Dominik

A mi od razu połączyło po konfiguracji i wszystko jest ok :)

mmf
mmf

U mnie w ppoeconf znalazło dwa interfejsy i po próbie połączenia wyświetla komunikat “koncentrator dostępu nie odpowiedział, proszę sprawdzić kable połączeniowe.Innym powodem błędu może być konkurencyjny proces pppoe kontrolujący modem.” Jeśli może mi pomóc to bardzo bym prosił o radę. Pozdrawiam

sanzo
sanzo

U mnie konfiguracja przeszła pomyślnie. Mam tylko jeden problem. Nie zawsze korzystam z sieci gdzie konieczne jest pppoe. Jak przez dłuższy czas korzystam ze zwykłego dhcp to później pppoe nie uruchamia się automatycznie i potrafię jedynie konfigurować od nowa. Pytanie jak to ręcznie wywołać?

r3
r3

Zasadniczo konfigurację PPPoE wykonuje się tylko raz, aby zebrać wszystkie dane potrzebne do działania sieci. Program konfiguracyjny uruchamia się z uprawnieniami administartora tzn program pppoeconf zgodnie z powyższym opisem. A nastepnie tylko sudo pon dsl-provider lub poff dsl-provider.

aptekarz
aptekarz

a ja mam takie pytanko: w ubuntu 5.10 wystarczyło że wchodziłem w SIEĆ i wpisywałem IP, maske, brame i DNSa i chadzało wszystko ok bo mam radiówkę i nie muszę wpisywać hasła ani loginu. W ubuntu 7.10 robię tak samo tyle że muszę jeszcze ESSID sieci wpisać bo innaczej nawet nie aktywuje mi konfiguracji, ale net i tak nie działa ;/ jakieś pomysły? na necie na ten temat zbytnio nie mogłem nic znaleźć ;/

r3
r3

@ aptekarz
Dziwne. Sieć powinna działać po wpisaniu IP, maski, bramy i DNS-ów. Oczywiście należy wpisać także ESSID. Pomijając możliwość fizycznego uszkodzenia karty, możesz także .sprawdzić czy w Ubuntu 7.10 twoja karta jest obsługiwana. Moja radiówka musiała być obsługiwana przez ndiswrappera.

Szemat
Szemat

Kurcze, nie moge wpisac hasla po wpisaniu : “sudo pppoeconf” — wogole nie mozna wpisac liter ! pomocy

Pigletto

Przesiadłem się właśnie na dialnet 512 i przy próbach konfiguracji przez pppoeconf (kubuntu 7.10) wyskakiwał mi komunikat iż nie znaleziono koncentratora dostępu (taki jak zacytowany w postach wcześniej).
Nie wiem do końca jaki to był problem ale ustąpił po telefonie do Dialogowej infolinii: powiedzieli mi że zdalnie zresetowali mój modem.
W każdym razie, jeśli ktoś będzie miał taki błąd, to można spróbować nacisnąć guziczek ‘reset’ na modemie, a jesli to nie pomoże sugeruję zadzwonić do providera.

r3
r3

@ Pigletto. Mnie też czasem wyskiwał taki komunikat. Zawsze jak provider coś zmieniał i nie można się było przez jakiś czas połączyć.

@Szemat. Czy korzystasz z konsoli? Jeśli tak to nic dziwnego, że nic nie wyskakuje tzn. żadne “gwiazdki” zamiast liter. Po prostu wpisz hasło i wciśnij Enter.

Viktor

super działa DZIĘKI!! :D jakbym wiedział że to takie proste to już dawno bym się przesiadł na Linuxa :)

bolus
bolus

próbowałem skonfigurowac pppoe na wszytskich ubuntu od wersji 7.04 i na zadnym nie działa tzn polecenie pppoeconf działa wpisuje hasło i powinno byc dobrze ale.. nie jest w ubuntu 8.10 net czasem działa tzn w chwili gdy wybieram “nadajnik” essid do ktrego chce sie podłaczyc wtedy strony sie ładuja i jest ok ale tylko podczas podłaczania pozniej wyskakuje chwurka ze polaczono co z tym zrobic ?? dodam ze probowałem konfigurowac po swojemu ustawienia lecz znam tylko swoje ip i nr/adres karty sieciowej no i oczywiscie dane potrzebne do skonfigurowania pppoe hasło i nazwe uzytkownika co moge zrobic aby internet zadziałał… Czytaj więcej »

szuman
szuman

kurczę, tu Ci nie pomoge już, bo od 1,5 roku nie używam PPPoE. Zmieniłem dostawcę, z dwóch powodów: częste pady i to, że PPPoE kuleje na dystrybucjach Linuksa z jądrem nowszym niż to 2.6.15. Działo się dokładnie to samo, co u Ciebie: połączenie, chwilka działania, póżniej aplet menedżera sieci informował o połączeniu i klops. Więc nic Ci za bardzo nie poradzę, bo to wygląda na ułomność nowszych wersji jądra. Może to być związane z tym, że w Twojej sieci wewnętrzny IP dla PPPoE jest przyznawany przez DHCP i Linux najzwyczajniej nie odświeża go (tak prawdopodobnie było u mnie).

Pigletto

Kwestia kernela to to raczej nie jest. U mnie (uname -a): Linux pcc1 2.6.24-22-generic #1 SMP Mon Nov 24 18:32:42 UTC 2008 i686 GNU/Linux

i pppoe działa bezproblemowo (Dialog).

r3
r3

@bolus
kiepski sterownik?

pyta
pyta

Czy to działa na ubuntu 8.10?

Kable
Kable

Witam, po instalacji pppoe wg/w wskazowek, na ubuntu 9.10, wszystko dziala ladnie do restartu, po restarcie mam informacje przy ikonce polaczenia “polaczenie przewodowe nieobslugiwane” i mimo ze w managerze sieci pppoe “teoretycznie” dziala to netu brak. Prosze o pomoc. Pozdrawiam

epiotr

Wielkie dzięki. W Linuxie raczkuję, a tu takie to proste. Czytając te wszystkie posty jestem szczęśliwcem, bo na razie wszystko działa, nic się nie wiesza, odpala po starcie i działa. Ale jestem “wstrząśnięty” czym innym – jak bardzo dystrybucje “dbają” o siebie. Miałem Ubuntu 9.10, na niesformatowanej partycji dysku zainstalowałem Mandrake 10, to nie pokazywał skubany w lilo Ubuntu. Jak przeinstalowałem U to w lilo są oba (z całym stadem chwilowo niezrozumiałych opcji :-( ) M10 pozwala skonfigurować PPPoE na poziomie instalacji i też połączenie działa.
Jeszcze raz dzieki za poradę

szuman
szuman

@Epiotr, witaj :) Fajnie, że moje how-to przydało Ci się. Prawdę mówiąc, dziwię się trochę, że jeszcze się ten poradnik nie przeterminował – tak wiele w Linuksie się zmienia. Fajnie wiedzieć :) Powodzenia!

Marek

No tak, wszystko ok ale jak to WYŁĄCZYĆ gdy wchodze do “normalnej” sieci

koval
koval

mam desktop z tym samym problemem. Jest polaczony do ethernet google strona startuje i nawet wyszukiwanie dziala. jednakze klikajac na konkretne strony nic nie ladowal. zainstalowalem wiec usb wireless adapter i smiga.